loading...
خانه ی تو
admin بازدید : 253 سه شنبه 17 مرداد 1391 نظرات (0)

برای تهیه پیتزا مهم ترین قسمت خمیر آن است. اگر خمیر آنرا درست تهیه كنید باقی قضایا فقط یك نوع سلیقه است و می‌توان آنرا با سلیقه‌های مختلف تهیه كرد.

پیتزای ایتالیایی
آموزش در ادامه ی مطلب

مواد لازم برای خمیر
نیم لیتر آب
1 كیلو آرد سفید
3 تا 5 گرم مایه‌ی خمیر
10 تا 15 گرم نمك

مواد لازم برای سس
كنسرو گوجه فرنگی یك قوطی یا به همان مقدار گوجه تازه
یك عدد پیاز
دو پر سیر

مواد لازم برای روی پیتزا:
پنیر پیتزا موزارلا (Mozarella)، یا هر نوع پنیر پیتزا كه دوست دارید
قارچ به مقدار لازم
ژامبون به مقدار لازم

برای تهیه پیتزا مهم ترین قسمت خمیر آن است. اگر خمیر آنرا درست تهیه كنید باقی قضایا فقط یك نوع سلیقه است و می‌توان آنرا با سلیقه‌های مختلف تهیه كرد. بعد از خمیر سوس پیتزا ست كه مهم است. آنرا هم می‌توان با روش‌های مختلف درست كرد.

طرز تهیه 

در این روش مدت تهیه خمیر بسیار طولانی تر می‌شود دلیل این كار مصرف كمتر مایه خمیر است. در این روش برای تهیه خمیر آب را تا 30 درجه گرم كنید و مایه خمیر را در آن حل كنید، نمك بزنید، ماشین همزن را به كار بیندازید و با افزودن كم كم آرد به آن هم بزنید تا خمیر آماده شود. در این كار عجله نكنید بگذارید خمیر خوب هم بخورد و خوب ورز داده شود پس از آماده شدن خمیر روی آنرا با پلاستیك بپوشانید و آنرا تا پنج شش ساعت به حال خود رها كنید. زمانی خمیر آماده است كه حجم آن دوبرابر شده باشد.

وقتی خمیر آماده شد روی میز آشپزخانه مقداری آرد بریزید و خمیر را روی آن برگردانید، آنرا به هفت قسمت مساوی تقسیم كنید و با آنها گلوله‌هایی درست كنید،مقداری آرد روی میز بریزید و چانه‌های خمیر را روی آرد روی میز بچینید. روی آنها را با پلاستیك بپوشانید و برای 15 تا 20 دقیقه به حال خود رها كنید. در این مدت وقت دارید مواد دیگر روی پیتزا را آماده كنید.

برای تهیه سوس یك قوطی كنسرو گوجه فرنگی یا به همان مقدار گوجه تازه پوست كنده را با ماشین هم زن آشپزخانه خوب خورد كنید تا به صورت مایع درآید. نمك و فلفل بزنید. یك پیاز و دو پر سیر را هم پوست بكنید و در ماشین آشپزخانه خوب خورد كنید. مقدار روغن در ماهی تابه بریزید و اول كمی پیاز و سیر را در آن سرخ كنید نیازی نیست پیاز داغ بگیرید یعنی نیازی نیست پیاز زیاد سرخ بشود همین كه دو سه دقیقه روی آتش ملایم قرار بگیرد كافی است.

بعد از آن گوجه‌های خورد شده را در آن بریزید مقدار یك قاشق سوپخوری اویشن بیفزاید، اگر ریحان هم در اختیار دارید مقداری هم ریحان تازه خورد شده به آن بیفزاید و آنرا روی آتش ملایم قرار بدهید بگذارید مایع از حالت مایع در آید و سوس سفت شود البته نه به آن اندازه كه زیاد سفت شود. سوس را می‌توانید به سلیقه خود به روش‌های دیگر هم درست كنید این فقط یك نمونه آن بود.

برای مخلفات روی پیتزا هم بستگی به نوع پیتزایی كه می‌خواهید درست كنید مواد آنرا آماده كنید. یك نوع آنرا برای نمونه توضیح می‌دهم.

مقدرای قارچ را بشویید و آنها را به صورتی ورق ورق كنید كه ضخامت آن از سه میلیمتر بیشتر نشود. مقداری ژامبون را هم خورد كنید 

برای آماده كردن پیتزا اول خمیر را بوسیله دست روی میز كمی پهن كنید سپس آنرا از روی میز بردارید و بوسیله دست پهن كنید هرچه این نان نازك تر شود نتیجه بهتر می‌شود، معمولا من آنرا تا دو میلیمتر نازك می‌كنم. برای خمیرچانه‌های توضیح داده شده قطر خمیر پیتزای آماده شده معمولا 25 تا 30 سانتیمتر باید بشود.

پس از آماده شدن خمیر اول مقداری از سوس را روی آن بریزید و با ته قاشق روی آن پخش كنید و همه سطح آنرا بپوشانید. سپس پنیر پیتزا را كه رنده كرده‌اید روی خمیر بریزید و روی پنیر هم مقداری قارچ و ژامبون بریزید. معمولا دوتا دوتا آماده میكنند و می‌گذارند قبل از در فر قرار دادن كمی بمانند بعد آنها را توی فر می‌گذارنذ. فر باید بسیار گرم باشد .

معمولا 270 درجه به بالا بستگی دارد به فر شما تا چند درجه قابل گرم كردن باشد. . پیتزا را روی سینی فر قرار بدهید و داخل فر بگذارید. 

برای پختن پیتزا‌ها آنها را در كف فر قرار بدهید چون مهمترین قسمت پیتزا خمیر آن است كه باید خوب پخته شود. وقتی نان پیتزا برشته شد پیتزا آماده است. . اگر دقت كرده باشید پیتزاهایی كه بوسیله آشپزهای ایتالیایی درست می‌شود حتی قسمتی از كناره‌های خمیر پیتزا سوخته است. پس دقت كنید خمیر پیتزای شما خوب برشته شده باشد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 288
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 47
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 251
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 492
  • باردید دیروز : 189
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,654
  • بازدید ماه : 1,654
  • بازدید سال : 70,166
  • بازدید کلی : 351,263
  • کدهای اختصاصی

    پیج رنک گوگل

    پیج رنک سایت شما

    پیج رنک

    صفحات پاپ آپ

    نمایش وضعیت در یاهو

    قالب های وبلاگ

    قالب سبز-ابزار گوکل پلاس